fredag 26. mars 2010

Ting 10: The grand museum round trip

Jeg er skyldig stedsans, men tror likevel arbeidsgiver skal være glad jeg følger nesen og ikke Google maps når jeg skal til og fra jobb. På vei hjem fra jobben med bil blir jeg foreslått en skikkelig rundtur: først en sving bortom Vartdalsnaustet og forbi Skodjestova der jeg aldri før har vågd meg med bil, så gjennom kirkegården, forbi kirka, og så til en forandring, på asfalt fram til hovedveien. Korrekt avkjøring til veien min, men så ender jeg opp ved målet på venstre side. Not! For der bor naboen.
Men det skal de ha, fotgjengerversjonen følger mi vanlige kjørerute. Bare at den også fører meg rett til naboen. Men pytt, pytt, hun har sikkert kaffen klar.
Google map som turkart blir ingen slager, men Kvadraturen-kartet og kulturminnesøket er blant de google-tinga jeg har hatt sans for lenge.  Møbelhistoria i Sykkylven neste? -men da er vi vel egentlig over på neste ting: Mashups.

1 kommentar: